8 Şubat 2008

Ki, Ken, Tai Chi.

Uzun zamandır kendo hakkında ha yazdım ha yazacağım derken, kısmet bugüneymiş. Kendo diye bir sporun varlığından az çok haberdarsınızdır, evet ben yaklaşık bir ay kadar önce bu spora başladım. Hatay'dan Ankara'ya dönüş yolunda araba kullanıyordum ve birden aklıma "ben neden kendo yapmıyorum" sorusu düşüverdi :] Ankara'ya gelir gelmez araştırdım ve Ankara Kendo ve İaido Derneği çatışı altında Ankara'da kendo öğrenebileceğimi öğrendim :] Zaten yakın çevremdeki arkadaşlarım gayet iyi biliyorlar. Her gün yok kendo şöyle yok böyle diye beyinlerini didik didik ediyorum :]

Ankara'da ikisi Odtüde ikisi Çankaya Lisesinin spor salonunda olmak üzere haftada dört gün antreman yapabilirsiniz. Her ne kadar sert bir spor olsada derneğin ileri gelenleri bir o kadar kibar ve yardımsever. Hiçbir isteğinizi geri çevirmeden, en güzel şekilde yardımcı olmak için ellerinden geleni yapan insanlar.

Kendo kesinlikle bir dövüş sporu ya da kaslarınızı geliştirebileceğiniz bir spor değil. Hem spor hem disiplin hem de saygıyı esas alan sanat/spor karışımı diyebiliriz. Samurai kılıçlarını temsil eden bambu kılıçlar kullanarak yapılıyor.Hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz www.ankarakendoiaido.org adresinden faydalanabilirsiniz.

Benim için en güzel tarafı ise insanın stresini bu kadar güzel alan bir spor olamaz. Ben daha çaylak olmama rağmen çok eğleniyorum. Sizlere de nacizhane tavsiye ederim :]

Hiç yorum yok: