5 Temmuz 2010

Elif Şafak - AŞK

Uzun zamandır oynadığım online oyunlardan dolayı bir türlü kitap okuma fırsatı bulamıyordum. Aslında bulsamda okumak pek içimden gelmiyordu. Geçen hafta bir uçak seyahatı yapmak gerekti ve hava alanına 1 saat erken gitmek zorunda kaldım. Ne yapsam ne etsem diye sıkılıyordum ki gözüme havaalanının içindeki D&R çarptı. Gidip dergi falan alayım vakit geçsin diye içeri daldım. Raflara göz gezdirirken gözüm bu kitaba takıldı. Zira eşim methini ede ede bitirememişti. 1 saat burda boş vakit e 1 saatte uçak sürse, baya bi okurum diyerekten aldım kitabı ve Şems-i Tebrizi ile Mevlana Rumi’yle öyle bir yolculuğa çıktım ki anlatamam.

Daha bitiremedim kitabı ama her fırsatta elime alıyorum okuyabildiğim kadar okuyorum. Çocukluğumun kitabı Buket Uzuner’in ” Kumral Ada & Mavi Tuna “‘sından sonra bu kadar keyifle kitap okumamıştım. Okumaktan o kadar uzak kalmıştım ki içimdeki kitap okuma şevkini tekrar körüklemeyi başarmıştı bu kitap.

40′lı yaşlarındaki ev hanımı Ella bütün hayatını çocuklarına, kocasına ve mutfağına adamıştır. Aşk’a inanmaz ve onun için önemli olan tek şey saygı ve bağlılıktır. Ta ki çalıştığı yayın evinin kendisine yorumlaması için gönderdiği kitapta kaybolana dek. Herşey o kitap, “Aşkın Şeriatı” ile başlar ve hikayeler birbiri içinde ustaca örülür.

Ben acaip keyif aldım ve hala almaktayım. Mutlaka edinin. Olmadı adres bırakın. bitirince size göndereyim :)

Hiç yorum yok: