19 Ekim 2010

Atatürk ve Laiklik.

Bu sabah, iş yerine geldim bilgisayarımı açtım, her zamanki gibi sağı solu karıştır, facebookta ne olmuş ne bitmiş falan derken bir ileti ile karşılaştım.

"Laik hükümet kavramından dinsizlik manası çıkarmaya çalışan fesatçılara fırsat vermeyiniz. M.K. Atatürk"

Allah Allah dedim kendi kendime acaba gerçekten Ata'mın böyle bir sözü var mıdır? diye koyuldum araştırmaya. Hakikatten de varmış. Şaşırdım doğrusu. Neden diyecek olursanız, bazı kimselerin her fırsatta arkasına sığındıkları şanlı Ata'mın bu sözünü hiç birisinden duymamak veya rast gelmemek beni şaşırtmıştı. Devam ettim sitelere bakmaya. Mustafa Kemal laiklik hakkında ne demiş ne dememiş. Alın bir kaç örnek daha;

* Laiklik, yalnız din ve dünya işlerinin ayrılması demek değildir. Bütün yurttaşların vicdan, ibadet ve din hürriyeti demektir.(1930)

* Laiklik, asla dinsizlik olmadığı gibi, sahte dindarlık ve büyücülükle mücadele kapısını açtığı için, gerçek dindarlığın gelişmesi imkanını temin etmiştir.(1930)

* Din bir vicdan meselesidir. Herkes vicdanının emrine uymakta serbesttir. Biz dine saygı gösteririz. Düşünüşe ve düşünceye karşı değiliz. Biz sadece din işlerini, millet ve devlet işleriyle karıştırmamaya çalışıyor, kasıt ve fiile dayanan tutucu hareketlerden sakınıyoruz.(1926)

ve bunlar gibi birçok veciz söz daha...

Benim burda bazı arkadaşlara ve çevrelere sormak istediğim; Mustafa Kemal Atatürk'ün laiklik anlayışı bu ise sizinki nedir?

Hiç yorum yok: